poniedziałek, 11 listopada 2013

ŚWIĘTO NIEPODLEGŁOŚCI

Święto Niepodległości

Już 11 listopad, czyli... kolejny powód do świetnej zabawy!! :)
Oczywiście każdy z nas powie swoim dzieciom o Święcie Niepodległości to, co uważa za stosowne i przybliży im historię, a ja proponuję pomysły na zorganizowanie wspólnego czasu.
Do mojej córki wpadła koleżanka, a ja wpadłam na to, żeby podsunąć im blok rysunkowy i wszystkie jakie były w domu czerwone kredki, pisaki i długopisy.
BĘDZIEMY ROBIĆ PODKŁADKI NA ŚWIĄTECZNY STÓŁ!!
Miały za zadanie narysować to, co przyjdzie im do głowy, byle było w kolorze biało - czerwonym i związane było ze Świętem Niepodległości. Dziewczynki chętnie podjęły się zadania i zabrały się do pracy.








                                                         Powstała całkiem spora kolekcja pięknych prac :)





                                                                    Rysunki mojej córki:









                                                                    oraz jej koleżanki:




Podczas pracy koleżance wpadł do głowy pomysł, żeby dodatkowo ozdobić rysunek doklejając kwiatki z pozostałości po ostrzeniu kredki :)





Musimy poszukać w domowych zasobach koszulek do dokumentów, im sztywniejsze tym lepiej, a idealne będą "ofertówki"



                                                              Wkładamy prace w koszulki...





      ... i mamy własne, z włożonym w nie sercem, podkładki na stół :):) A dzieci są dumne ze swojej pracy!




Cóż... trzeba jeszcze dorobić inne dekoracje na stół, żeby był idealny :)Myślałam o kwiatach z białej krepy, ale niestety nie znalazłam jej w domu. Moja pomysłowa córka z szuflady papier śniadaniowy i zabrała się do pracy :))


                Zrobiła wachlarz sposobem jaki wszyscy znają, zaginając papier raz z jednej strony, raz z drugiej





                                                                    Złapała na środku...


                                                                            ...skręciła...




                                                                ... i złączyła dwa końce...


                                             ...żeby kwiaty były pełniejsze, połączyła po dwa razem



                                                                Skleiła końce taśmą...


                                                       ...jako łodyżkę dokleiła czerwoną słomkę...


                                                            I VOILA!! Jest kwiat? A jakże!



                                                               A nawet cały bukiet!!
Jako wazon posłużyła osłonka, w której kiedyś dostałam kwiatka na Walentynki. Doczekała się nowej roli :)


Na pewno znajdziecie jeszcze inne pasujące dodatki, napiszcie co wymyśliliście. Ja ustawiłam mój ulubiony świecznik - tackę z Ikei ze świecami bryłowymi, które pasują na każdą okoliczność i do wszystkiego.

                                                                    Stół na dziś gotowy!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz